AYATUL KURSI AYAT AL-QURAN PENUH MUKJIZAT


ALLAHU LAA ILAAHA ILLA HUWAL HAYYUL QAYYUMU. LAA TA'KHUDZUHUU SINATUW WA LAA NAUUM. LAHUU MAA FISSAMAAWAATI WA MAA FIL ARDHI. MAN DZAL LADZII YASFA'U 'INDAHUU ILLAA BI IDZNIHI. YA'LAMU MAA BAINA AIDIIHIM WA MAA KHALFAHUM. WA LAA YUHITHUUNA BI SYAI-IN MIN 'ILMIHII ILLAA BI MAASYAA-A. WASI'A KURSIYYUHUSSAMAAWAATI WAL ARDHA. WA LAA YA-UDHUU HIFZHUHUMAA WAHUWAL 'ALIYYUL AZHIIM.

AYATUL KURSI,adalah sebahagian dari ayat-ayat surah al-baqarah (SURAH AL-BAQARAH JUGA DIKENALI SEBAGAI Rangka AL-QURAN).

Ayatul kursi sangat hebat,meliputi ayat-ayat yang mengAgungkan Allah Tuhan yang Maha Esa.Ia sebenarnya membuatkan syaitan dan iblis sangat takut.menjadikan pengamal ayat ini di bawah pelindungan Allah s.w.t.

ayatul kursi juga menceritakan akan keAgungan serta kekuasaanNya di alam ini.Tidak ada pelindung selain dariNya yang Maha Berkuasa.

kita hanya berharap kepada Yang Maha Esa,Tuhan yang satu sebagai pemelihara kita dalam kehidupan ini.

pengamal ayatul kursi juga dicintai Allah s.w.t.kita mengamalkannya dan mengAgungkan bahawa alam ini hanya milik Allah yang Satu.

tidak ada batas bagi Allah akan kekuasaanNya dalam mentadbir segala hal kepunyaanNya.

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia,
Yang Tetap hidup,
Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya).
Yang tidak mengantuk usahkan tidur.
Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi.
Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya.
yang mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya).
Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan 
bumi; dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dia lah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya).

ayatul kursi juga banyak khasiatnya jika di amalkan dengan penuh kusyuk.

Share this

Related Posts

Previous
Next Post »